1 maart 2010

PvdA Hillegom ziet kansen voor paintball-hal

Normal

mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Zonder goede ondernemers is een samenleving nergens. Het zijn mensen die initiatieven nemen. Vaak ontstaat daardoor werkgelegenheid die ook anderen in staat stelt de kost te verdienen. De PvdA is vóór ondernemers die -met oog voor het milieu en goed voor hun werknemers- een bijdrage leveren aan een sterke en gezonde (dorps)economie.

Na zijn paginagrote advertentie in het Witte Weekblad ging een stevige delegatie van de PvdA Hillegom op bezoek bij dhr. Huug Zeestraten, in verband met zijn plan om een paintball-hal te openen aan de Leidsestraat. Annemieke van Dijk, Fred van Loenen en Herman de Joode (nrs 1, 2 en 4 van de PvdA kandidatenlijst) gingen een kijkje nemen aan de Leidsestraat. Zij waren onder de indruk van Zeestratens initiatief, nu steeds duidelijker wordt dat het bollenvak, de veehouderij en het wintertennis voor hem geen mogelijkheden meer bieden tot voldoende verdiensten.

Natuurlijk benadrukte de PvdA-delegatie dat een paintball-hal niet zomaar op eigen houtje geopend kan worden. Het bestaan van een voor paintball ingerichte hal is op zich geen reden om deze activiteit toe te staan. Wel onderstreepte ze ook waardering voor Zeestratens ondernemerschap. Qua verkeersafwikkeling is er vanwege zijn bedrijfs- en tennsactiviteiten eigenlijk al voldoende vergunning, en de ligging vlak bij de N207 lijkt perfect.

De PvdA Hillegom wil positief meedenken over de invulling van leegstaande (agrarische) bedrijfspanden. Daarin zou een paintball-hal op deze plek goed kunnen passen. Tegelijk moet er nieuw algemeen beleid komen, omdat het niet goed is om per geval een uitzondering te maken. Met het voldoen aan vergunningen heeft dhr. Zeestraten overigens absoluut geen problemen, zo bleek uit het gesprek. Maar kan het dan ook een beetje vlot? Ondernemers zijn gebaat bij vlotte procedures zonder overbodige toetsingen. Alles graag in éen keer.

PvdA voor een sterke en sociale economie

Een citaat uit het verkiezingsprogramma punt over ‘werk en inkomen’:

“De Partij van de Arbeid Hillegom vindt betaald werk voor iedereen die dat voor inkomen nodig heeft, heel erg belangrijk. De Partij van de Arbeid zal dan ook iedereen stimuleren die goede werkgelegenheid creëert en in stand houdt.”