6 december 2013

mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Op dinsdag 3 december heeft de PvdA Hillegom Annemieke van Dijk en Fred van Loenen als duo lijsttrekker gekozen. Zij zullen samen de verkiezingscampagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart 2014 aanvoeren.

Team PvdA Hillegom

Team PvdA Hillegom – vlnr: Ria van der Erf, Ruud Collin, Annemieke van Dijk, Teresa Cardoso Ribeiro, Herman de Joode en Fred van Loenen.

Zowel Annemieke van Dijk als Fred van Loenen zijn al lange tijd actief voor de PvdA. Annemieke van Dijk is gemeenteraadslid vanaf 2006 en daarvoor 3 jaar burgercommissielid.  Zij zet zich in voor een eerlijke en ruimhartige invulling van de sociale regelgeving en heeft een groot hart voor sport en bewegen.  Fred van Loenen is gemeenteraadslid vanaf 2010 en was daarvoor 7 jaar burgercommissielid. Fred houdt zich vooral bezig met ruimte, wonen en economie vanuit de overtuiging dat Hillegom ook in de toekomst een levendig dorp met gezellig centrum kan blijven.

Verder bestaat de kandidatenlijst van de PvdA Hillegom uit een combinatie van ervaren en nieuwe kandidaten. Op plaats 3 staat het eveneens ervaren raadslid Ria van der Erf en op plaats 4 de nieuwkomer Teresa Cardoso Ribeiro. Vanuit haar werk is Teresa zeer goed op de hoogte van de landelijke ontwikkelingen op het sociale en bestuurlijke vlak. Op plaats 5 en 6 staan vervolgens Herman de Joode en nieuwkomer Ruud Collin

De PvdA Hillegom vindt hun continuïteit in de raad van groot belang vanwege de komende overdracht van taken van rijk naar gemeenten. Met name de overdracht van taken op het sociale gebied waaronder de jeugdzorg en andere onderdelen van de maatschappelijke ondersteuning zijn ingrijpend en vragen veel deskundigheid van de raadsleden..

Met dit team gaat de PvdA Hillegom met enthousiasme en deskundigheid de verkiezingen in. Zij zal dat doen aan de hand van een verkiezingsprogramma (begin Januari) dat ruimte wil scheppen voor initiatieven van burgers, zonder dat de gemeente zich aan zijn verantwoordelijkheid ontrekt. De PvdA Hillegom wil eerlijk toegang tot werk, inkomen en voorzieningen voor iedereen. De PvdA wil een veilig Hillegom, met onder meer geen verloederde openbare ruimte en is voorstander van een aparte fietsroute naar ons station. De PvdA wil ook een mooi Hillegom behouden, met meer fleur in het groen. En de PvdA wil een lokale, dan wel regionale welstandcommissie i.p.v. een commissie met mensen van buiten onze streek.

Bestuur PvdA Hillegom

slogan