12 januari 2014

o\:* {behavior:url(#default#VML);}
w\:* {behavior:url(#default#VML);}
.shape {behavior:url(#default#VML);}

In aanloop naar de vorige gemeenteraadsverkiezingen is de afdeling PvdA Hillegom begonnen met het herijken van haar visie op Hillegom.

Discussies hierover binnen de afdeling resulteerden al snel in de kapstok ‘een sociaal veilig mooi Hillegom’.

Met de Raadsleden Annemieke van Dijk en Fred van Loenen (en hun trouwe kompanen Ria van der Erf en Herman de Joode) is de kapstok de afgelopen vier jaar in de praktijk gebracht en verfijnd.

Wij kijken met tevredenheid terug op deze vier jaar. Annemieke en Fred hebben met diverse voorstellen, amendementen, moties en op de achtergrond het Hillegomse beleid vaster op koers gezet naar een sociaal, veilig en mooi Hillegom.

Nu, voor de aanvang van een nieuwe Raadsperiode, staan de visie en ambities waarmee de PvdA Hillegom deze waar wil maken dan uiteindelijk ook op papier. De PvdA Hillegom werkt aan een sociaal Hillegom door eerlijke toegang tot werk, inkomen en voorzieningen voor iedereen. De PvdA wil een veilig Hillegom, zonder verloederde openbare ruimte en is voorstander van een aparte fietsroute naar ons station. De PvdA wil ook een mooi Hillegom behouden, met meer fleur in het groen. En de PvdA wil een lokale, dan wel regionale welstandcommissie i.p.v. een commissie met mensen van buiten onze streek.

De PvdA Hillegom heeft Annemieke van Dijk en Fred van Loenen als duo lijsttrekker gekozen. Zij zullen samen de verkiezingscampagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart 2014 aanvoeren.

Zowel Annemieke van Dijk als Fred van Loenen zijn al lange tijd actief voor de PvdA. Annemieke van Dijk is gemeenteraadslid vanaf 2006 en daarvoor 3 jaar bestuurslid. Zij zet zich in voor een eerlijke en ruimhartige invulling van de sociale regelgeving en heeft een groot hart voor sport en bewegen. Fred van Loenen is gemeenteraadslid vanaf 2010 en was daarvoor 7 jaar burger- commissielid. Fred houdt zich vooral bezig met ruimte, wonen en economie vanuit de overtuiging dat Hillegom ook in de toekomst een levendig dorp met gezellig centrum kan blijven.

Verder bestaat de kandidatenlijst van de PvdA Hillegom uit een combinatie van ervaren en nieuwe kandidaten. Op plaats 3 staat het eveneens ervaren raadslid Ria van der Erf en op plaats 4 de nieuwkomer Teresa Cardoso Ribeiro. Vanuit haar werk is Teresa zeer goed op de hoogte van de landelijke ontwikkelingen op het sociale en bestuurlijke vlak. Op plaats 5 en 6 staan vervolgens Herman de Joode en nieuwkomer Ruud Collin.

PvdA Hillegom is in ons dorp de enige partij die de afgelopen vier jaar heeft vol gemaakt met dezelfde raadsleden, aantal zetels en wethouder onder dezelfde naam. Wij vormen een solide groep van mensen die zich vanuit sociaal democratische overtuiging al jarenlang met veel plezier inzet voor ons dorp en haar inwoners. We houden elkaar scherp. Daardoor kunnen we in de raad een stevig geluid laten horen. De PvdA Hillegom vindt continuïteit, ervaring en kennis in de raad van groot belang vanwege de komende overdracht van taken van rijk naar gemeenten. Stem op PvdA Hillegom en u weet waar uw stem terecht komt!

Bestuur afdeling PvdA Hillegom

MicrosoftInternetExplorer4

mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

uw stem op pvda hillegom

Resultaten om trots op te zijn!

MicrosoftInternetExplorer4

mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-fareast-font-family:Calibri;
mso-fareast-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-fareast-language:EN-US;}

Met uw stem heeft de PvdA Hillegom de afgelopen vier jaar ingezet op een betrouwbare en toekomstgerichte sociale agenda. Zo is het Fioretti College voor bereikbaar en modern onderwijs gerealiseerd, is er meer sport- en verenigingsplezier mogelijk door de vernieuwing van het sportpark aan de Zanderij en zijn er belangrijke afspraken gemaakt met partners in de regio ter versterking van onze economische positie en bestuurlijke zeggenschap. Zo is de Bollenraad een noodzakelijke bestuurlijke opschaling om als lokaal bestuur de komende jaren de nieuwe verantwoordelijkheden van het rijk te kunnen opvangen en daarmee met name ook de beschikbaarheid en toegankelijkheid van onderwijs, zorg, welzijn en wonen betaalbaar en van goede kwaliteit te blijven borgen. Naast de sociale voorzieningen, heeft onze inzet op de fysieke veiligheid zich vooral gericht op het versterken en vergroten van de zichtbaarheid van de politie, tegengaan van de verloedering en verbetering van onze wegen. De leefbaarheid van ons dorp staat en valt met het behoud en verfraaiing van de (historische) omgeving waarin wij met elkaar leven en ook door bezoekers zeer positief gewaardeerd wordt. Mede door het NS-station weten zij ons te vinden, voor een wandeling of fietstocht, maar ook steeds meer als nieuwe aantrekkelijke woonplaats met voldoende (groene) ruimte midden in de Randstad.

Dat smaakt naar meer!

Met ons verkiezingsprogramma 2014 – 2018 vraagt de PvdA Hillegom uw stem om ook in de komende jaren te blijven investeren in de voorzieningen die nodig zijn om Hillegom sociaal, veilig en mooi te houden en toekomstgericht te blijven ontwikkelen. Wij doen dit graag met oog voor een goede balans tussen uitgaven en lokale spaarzaamheid, opdat u ook in de komende jaren van uw lokale bestuur geen extra lastenverzwaring hoeft te verwachten, bovenop de lasten die vanuit landelijke bezuinigingsmaatregelen reeds op ons afkomen. PvdA Hillegom staat voor de Hillegomse traditie van gezond begrotingsbeleid dat een betrouwbaar beroep doet op haar inwoners. Geen verhoging van lokale belastingen, tenzij het écht nodig is.

In de afgelopen vier jaar heeft PvdA Hillegom, mede dankzij haar partners en vrijwilligers, veel werk kunnen verzetten. Wij zien kansen in de verdere versterking van deze samenwerking op basis van gemeentelijke verantwoordelijkheid én actief burgerschap. Hillegom kent een grote maatschappelijke betrokkenheid van individuele burgers en verenigingen. Een sociaal, veilig en mooi Hillegom is al een gedeelde verantwoordelijkheid. Wij zetten ons graag in om deze gedeelde verantwoordelijkheid meer in samenwerking tot stand te laten komen. Met ons geen afwenteling van gemeentelijke verantwoordelijkheden op burgers!

Tegelijkertijd, de lokale overheid hoeft niet over te doen, wat burgers zelf al doen. PvdA Hillegom vindt dat het lokale bestuur haar burgers moet stimuleren, faciliteren én ondersteunen, opdat iedereen mee kan doen. Lokale burgerkracht, maatschappelijk ondernemerschap en lokaal bestuur zijn samen nodig. Actief bij elkaar betrokken en aanvullend.

Met Uw Stem zetten wij de vernieuwing voor een Sociaal, Veilig en Mooi Hillegom koersvast door!